Fogkőeltávolítás

Sokat hallani arról, hogy a fogkőeltávolítás mennyire fontos. A reklámok, a magazinok is ezt sugallják, léteznek kimondottan olyan fogkrémek, amelyek segítenek ebben. Azonban az orvosi kontroll és a szakszerű kezelés akkor sem elengedhető, hiszen a ténylegesen kialakult fogkövek fogmosással nem távolíthatók el.

Fogaink egy életen át szolgálnak bennünket. Nem csak azért fontosak, mert bátran merünk mosolyogni, ha minden rendben van velük, része az arcunknak, a megjelenésünknek. Azért is fontosak, mert aktív szerepet vállalnak a beszédben, a hangok formálásában és a táplálkozásban. Nem is kell megemlíteni, hogy az emésztés már a szájüregben elkezdődik. A fogak hiánya vagy részbeni hiánya már akadályozhat bennünket abban, hogy az ételt megfelelően megrágjuk, ami pedig gyomorpanaszokhoz, emésztési problémákhoz vezethet.

Így nem kérdés, hogy fogaink épsége nélkülözhetetlen a hosszú, egészséges élethez. De hogy is jön ide a fogkő? Nos, a fogkő kialakulása természetes folyamat, a fogakon maradt lepedék elmeszesedéséből alakul ki. A megkeményedett réteget pedig már fogmosással nem lehet eltávolítani. Ez a réteg pedig nagyszerű táptalaja a baktériumoknak, amelyek ínygyulladást és végső soron fogszuvasodást okozhatnak. A fogkő eltávolítása tehát nem csak esztétikai kérdés, nagyon fontos a fogmegőrzés szempontjából is.

A fogkő mindenkinél más mennyiségben és más ütemben alakul ki. Van, aki erőteljesen hajlamos rá, neki még a fél éves kezelés is ritka, van azonban akinek elegendő fél évente vagy évente kérnie ezt a kezelést. A fogkőeltávolítás bár nem kellemes, de nem jár fájdalommal. Ha mégis – mert íny alatti területet is érint – kérhető természetesen érzéstelenítés. Így a kezelés gyorsan és fájdalommentesen végezhető.

Szívesen segítünk szájhigiénével és fogkőeltávolítással kapcsolatos kérdésekben is. Bejelentkezés és bővebb információ: +36 30 463 68 66.