fokep_1000
Szolgáltatások

Általános fogászat

Konzultáció, vizsgálat, állapotfelmérés, kezelési terv

Amikor először érkezik hozzánk egy páciens, állapotfelméréssel indul a kezelés. Ezt sokszor érdemes kiegészíteni röntgennel is, mert akkor minden elváltozás jobban kimutatható. Az állapotfelmérést követően tudjuk elkészíteni a kezelési tervet, amelyből pontosan látható, hogy milyen kezelésekre, milyen időközönként van szükség. Természetesen így az ár is kalkulálható és az is kiderül, hogy mennyi ideig tart a folyamat.

Röntgen (periapikális)

Rendelőnkben tudunk készíteni periapikális röntgenfelvételt. Ennek az az előnye, hogy a konzultációt vagy állapotfelmérést követően nem kell új időpont, sőt, új helyszínre sem kell menni, azonnal elkészítjük a szükséges felvételeket. Ez a mi munkánkat is megkönnyíti, mert azonnal látjuk az elsőre nem észrevehető, apróbb elváltozásokat is, a kezelési tervet pedig már ez alapján állítjuk össze.

Ultrahangos fogkőeltávolítás polírozással

A fogkőeltávolítás nem csak esztétikailag fontos, hanem kiemelt része fogaink védelmének. Az eltávolítás egy ultrahangos eszközzel történik, amely a fogzománcra egyáltalán nem veszélyes. A kezelés során tehát csak a fogfelszínre rakódott, megkövesedett baktériumokat választjuk le, a fogzománc ép és egészséges marad. A fogkőeltávolítás a legtöbb esetben nem jár fájdalommal, azonban ha érzékeny a fogíny vagy a fognyakhoz közel található a lerakódás, akkor kellemetlen érzetet kelthet. Ilyen esetben természetesen lehetőség van érzéstelenítésre.

Fogfehérítés (Opalescence)

Fogfehérítéshez az Opalescence megoldását kínáljuk. A kezelés megkezdése előtt az esetleges gyulladásokat kezelni kell, valamint szükséges a fogkő eltávolítása is. Ezt követően egy mintavételre kerül sor, ami alapján a fogtechnikus egy-egy sínt készít az alsó és felső fogívre. Ebbe kell majd a fogfehérítő anyagot tölteni. A sín elkészülte után a fehérítést otthon kell végezni. A sínt napi 3-4 órán keresztül kb. 1-2 hétig kell hordani. A végeredmény így lesz tökéletes.

Tasakkezelés

A fogágy gyulladása során a fog és az íny között úgynevezett tasak alakulhat ki. Ezekben a tasakokban a gyulladást elősegítő baktériumok elszaporodhatnak, éppen ezért ezeket a tasakokat ki kell tisztítani. A tisztítás során a kórokozók eltűnnek, a gyulladás pedig megszüntethető. Ezáltal a fogakat tartó csontok pusztulását is meg tudjuk állítani, hosszútávon pedig a fogakat tudjuk megmenteni.

Esztétikus tömés

Ma már teljesen természetes, hogy a fogtömés szinte láthatatlan. Ennek van esztétikai jelentősége, olyan kompozit anyagokat használunk a kezelés elvégzésekor, amelyek többféle színben is rendelkezésre állnak, így könnyedén ki tudjuk választani azt, amely igazán illik az eredeti fogszínhez.

Barázdazárás

Barázdazárással a maradó szuvasodása megelőzhető. Erre azért van szükség, mert a fogak felszínén lehetnek olyan barázdák, amelyek alsó része egészen szűk, így a baktériumok könnyen beférkőznek, de a mélység miatt a tisztántartásuk szinte lehetetlen. A barázdazárás megelőző kezelés, így egyáltalán nem jár fájdalommal, viszont komolyabb szuvasodásokat küszöbölhetünk ki.

Gyökérkezelés

Gyökérkezelésre a legtöbb esetben akkor van szükség, ha a fogbélben van gyulladás. A gyulladást általában baktériumok okozzák, amelyek a gyökércsatornába is bejutnak. Rendelőnkben gépi gyökérkezelő gép segítségével dolgozunk, így a gyökércsatorna tisztítása nagy hatásfokkal történik. A tisztítást követően először gyógyszeres anyagot helyezünk a csatornákba, majd a fog gyógyulása után gyökértömő anyaggal zárjuk a gyökércsatornákat.

Fogak eltávolítás, foggyökér eltávolítás

Vannak esetek, amikor a fog már nem menthető, ilyenkor döntünk a fogak eltávolítása mellett, hiszen nem csak esztétikailag nincs ott helye, hanem akár gyulladást, gócot is okozhat a szervezetben. A foghúzás mindig érzéstelenítésben történik, így maga a folyamat nem jár fájdalommal, seb marad a helyén, amelyet megfelelően ellátunk, azonban a gyors gyógyuláshoz fontos a kapott instrukciók betartása.

Fogpótlás

Fémkerámia korona, híd

Hidat, koronát hagyományos fémkerámiából is tudunk készíteni. Ez nagyon erős és rugalmas, ezért nagy terhelést is el tud viselni. A fém vázra porcelánréteg kerül, amelynek köszönhetően a végeredmény természetes hatású és természetes érzetű lesz.

Fémmentes korona, híd esztétikusabb és természetesebb

Sokan küzdenek fémallergiával, az ő esetükben a fémkerámia koronahíd nem nyújt megfelelő megoldást. Nekik szoktuk ajánlani teljes, fémmentes fogpótlást, amelyből koronát és hidat is tudunk készíteni. A fémmentes eljárással készült fogak is tökéletes, természetes hatást keltenek.

Csapos felépítmények

Vannak helyzetek, amikor ugyan a fog koronája megsérül, letörik, de a gyökeret nem kell eltávolítani. A gyökér megfelelő kezelését követően csap készíthető, amelyet a gyökérbe ragasztunk. A csap pedig megfelelő alapot biztosít ahhoz, hogy koronát építsünk rá. Így a sérült fog esztétikailag tökéletesen pótolható.

Ideiglenes fogpótlás

Az ideiglenes fogpótlást akkor alkalmazzuk, amikor már a fogakat előkészítettük a fogpótláshoz, de a fogtechnikai kivitelezésre és a ragasztásra még várni kell. Előfordulhat, hogy ez akár több, mint egy hetet is igénybe vesz, ami komoly problémát okozhat, de az ideiglenes fogpótlással egyetlen napot sem kell fogak nélkül töltenie a páciensnek. Így szabadságot sem kell kivenni, nem kell távol maradni a munkahelytől.

Kivehető fogpótlás

Kivehető fogpótlásból készítünk teljes és részleges pótlást. Amennyiben van még fog, amelyhez a rögzíthető a kivehető rész, akkor részleges pótlás készül, amennyiben nem állnak már rendelkezésre fogak, akkor teljes pótlás készül. A részleges pótlás nagyobb komfortérzetet biztosít, egy jól beillesztett, jól elkészített pótlás kiemelten fontos, hiszen a megfelelő rágásnak élettani hatása van, a fogak a beszédben is komoly szerepet játszanak, így a pótlás hatással van komfortérzetünkre és egészségünkre egyaránt.

Kombinált fogpótlás

A kombinált fogpótlás két részből áll: mindig van egy fix rész, amely a rögzített és ahhoz kerül hozzá a kivehető rész. Erre a kombinált megoldásra akkor van lehetőség, ha van annyi fog, amelyhez a rögzítés megoldható. A rögzített rész stabil, ezért a kivehető rész jól rögzíthető ezekhez a fogakhoz, így a tökéletes harapás biztosítható, azonban nagyon fontos része a folyamatnak a tökéletes fogtechnikai kivitelezés.

Fogszabályozás

Szünetel

Fogszabályozás szolgáltatásunk szülési szabadság miatt átmenetileg szünetel.